Karmelita 2M

Karmelita 2M

wtorek, 22 maja 2012

Zasypujemy fundament

Minęło siedem dni od rozpoczęcia budowy. Z tego 3 dni była przerwa. Teraz znowu pogoda dopisuje a ja jak nigdy w życiu nie interesowałam się nią, mając nadzieję, że kolejny dzień będzie bezdeszczowy.
Niestety dziś nie załączę zdjęć bo jak dotąd robiłam je telefonem i coś się podziało, że nie mogę ich na kompa wrzucić a znawca techniki ze mnie żaden więc nici.

To co mamy na dzień dzisiejszy to
Jesteśmy w trakcie zasypywania fundamentów wysokich na dwa metry, więc to robota na jakies 2 dni. Pojawił się nam problem z dostawcą piasku. Pan po 10 transportach zwątpił w swoje umiejętności kierowania wielkim "Manem", zlecenie go przerosło i po wrzuceniu nam parę ch**** zrezygnował.
Szkoda gadać.
Na szczęście na jutro znaleźliśmy innego dostawcę niestety droższego bo za 389 zł za 20 ton, czyli 14 zł za kubik (czy jakoś tak).

Żałuję, że nie mogłam dziś zrobić zdjęć moich fundamentów (rozładował mi się telefon na działce) i pochwalić się jakie są piękne i z jaką precyzją każdy szczegół wykonany.
Fundamenty są pomalowane dysperbitem zarówno wewnątrz jak i z zewnątrz solidnie tak, że nie prześwituje przez niego mur. Następnie jest styropian do ocieplania fundamentów, następnie siatka i styropian również pomalowany dysperbitem. Na końcu folia fundamentowa karbowana.
Wykupiliśmy chyba cały zapas dysperbitu w mieście. Poszło 10 dwudziestolistrowych wiaderek!  Może powariowaliśmy ale żadna kropla wody nie śmie wejść w fundament. Poza tym trzeba pamiętać, że wysokości ma 2m!
Panowie majstrowie wykonali drenaż opaskowy dookoła fundamentu, który świetnie się zaczął sprawdzać już po 1h woda zaczęła się sączyć:). Za 80m rury drenarskiej (dziesiątka) zapłaciliśmy niecałą stówkę.
Drenaż przysypany jest żwirkiem.

Panowie majstrowie nasi kochani są tradycjonaliści i zadali mi dziś pytanie jak oni mają murować te mury? na klej czy zaprawę??? Dodam tylko, że klej już dawno zaplacony ale panowie nie wierzą w jakieś kleje zaprawa to zaprawa!  Podali mi kilka argumentów za zaprawą
1. Kleju idzie 2 lub trzy razy więcej niż zaprawy w sensie w kosztach
2. mur wcale nie jest taki suchy jak podają producenci
3. materiału na tynki idzie prawie tak samo co przy zaprawie
4. murowane to murowane i basta a nie jakiś klej!

Ciężka sprawa co robić???
Maż wyjechał w delegację aż koło Poznania i decyzje podejmujemy tylko na telefon a ja jak na złość dostałam zapalenie krtani:) i ciężko mi się z nim rozmawia.
Być może zaprawa musimy to jeszcze raz przeliczyć

aha i zepsuły się taczki i muszę je jutro do spawacza zatargać
codziennie coś. O drobnych kosztach poniesionych na zamówienia  materiałów (kiedy czegoś zabraknie i trzeba domówić) nie będę pisać zwłaszcza poniesionych na fundament . Budżet fundamentowy przekroczony będzie lekko.

Jutro mam nadzieję zdjęcia

2 komentarze: