Karmelita 2M

Karmelita 2M

sobota, 2 czerwca 2012

Szalowanie oraz stemplowanie stropu oraz schodów wewnętrznych

W dzień kiedy zaczęło się szalowanie o 6 rano byłam już na działce bo "zakręcony pan" nie chcąc zrzucić deski na cudzą działkę poprosił o moją obecność.
Główny majster oświadczył, że "na już" potrzeba też 30 stempli na dł 3,5 m pod 2 balkony oraz zabraknie dodatkowo 30 sztuk tych krótszych do środka do domu  na dł 3 m.
Poza tym na działce już miałam naskłdowane stemple sztuk 176 dł 2,80 m
Łącznie za stemple zapłaciliśmy 1264 zł
Deski szalunkowe robił mu kuzyn, który ma zakład i jeszcze się z nim nie rozliczałam więc nie wiem jaka cena mnie czeka ale na cały strop poszło lekko ponad 5 kubików desek. I nie zostało nic.
Aha ważna a jakże zapomniana rzecz - podpitki!!! pod stemple oczywiście. Poszło ich około 2 metry sześcienne. Podpitki pożyczyłam od brata po jego budowie.
W zeszły piątek zapłaciliśmy majstrom 9000 zł za dotychczasową pracę.




Las w salonie :)


Hol - po lewej stronie holu oszalowane są schody. Nie wiem czy wspominałam, ale zdecydowaliśmy się je wylać. Ułatwi nam to komunikację w trakcie wykańczania poddasza


Jak widać zaraz za schodami jest wejście do pokoju na parterze


Klatka schodowa


Balkon od północy - Majster podziwia widoki


Balkon z tyłu domu - ro będzie balkon należący do małżeńskiej sypialni, tu będziemy pijali poranną kawusię a w nocy świecili gołymi tyłkami hihihihih


Balkon nad wykuszem - to będzie balkon należący do jednego z dzieci. Tu będą popalać swoje pierwsze fajki hihihi. No co - trzeba myśleć przyszłościowo


Jeszcze jednen look na małżeński balkon:)
Ciekawostka o łukowatej desce - żeby ją zrobić majstry moczyli ją cały dzień w wodzie by była giętka,
a potem nakładali i przybijali



Sprzątanie wiór przed kładzeniem zbrojenia

Wysokoooo!!! Przynajmniej dzieci jak będą chciały się po północy wymknąć z domku to uciecza przez balkon nie będzie taka prosta hihihi


Narzędzie do gięcia prętów to chyba giętarka tak?

Panowie robią zbrojenie by w poniedziałek przywitać betoniarkę. Była też potrzeba domówienia dodatkowo stali na kwotę 4600zł
Zaczynam dochodzić do wniosku, że nie ma co się trzymać sztywnego kosztorysu budowy domu bo zawsze coś wyskakuje po drodze i trzeba kupić jeśli chce się budować dalej.

Tył domu - balkon



Mó synek Kubuś mówi: "Mamusiu a jak go podleję to on urośnie?" Na odpowiedź nie czekał chyba za bardzo mu się chciało :)


Budowa idzie szybko...
Mój mąż nadal jest w delegacji a ja z Kubusiem kręcimy całą budową.
I malutki dzidziuś płci jeszcze nieznanej w mamusinym brzuszku rośnie wraz z nią :* (17tc)

35 komentarzy:

  1. Gratulujemy serdecznie drugiego Skarba! Tak bardzo PanI zazdroszczę dokonanych już prac! I my chcemy już zacząć ale jak na razie wstrzymuje nas papierologia :( My już na wstępie zrezygnowalismy ze spuzarni i mało praktycznego a raczej kosztownego wykusza/u? Podpiwniczamy nasza cała Karmelite bg i za to mamy szanse powiększyć łazienkę na parterze :) Góra pozostaje bez zmian. Jeszcze nie wiem czy w miejsce wykusza/u wstawić okno/drzwi balkonowe czy zostawić ustawna ścianę. Jaki byłby pani pomysł? Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do wykuszu to teraz już wiem, że jego zlikwidowanie na etapie adaptacji projektu jest droższe niż jego budowa albo równe. Jeśli zlikwidujecie wykusz to ja na waszymmiejscu załabym tam okno bo ściana fakt będzie ustawna ale długa i ciemna a i co miało by stać pod tą ścianą żeby ja ladnie i właściwue zagospodarować. Z pewnością jego brak zabierze nieco światła u utrudnicie sobie zaaranżowanie jadalnie bo jednak to wgłębienie w postaci wykuszu daje możliwość postawienia tam stołu / wsunięcia go w ten kąt. Nie posiadając wykuszu wchodząc do kuchni wejdziecie prosto na stół. Uwaga przestrzenie w Karmelicie nie są duże i przestronne! Ja też chciałam go likwidowac ale osobiście nie żałuję, że tego nie zrobiłam Co do kosztów jak stać Was na piwnicę to z pewnością stać Was na wykusz. Przepraszam, mam nadzieję, że nie brzmi to zbyt arogancko:)
      A jak dodanie piwnicy powiększa dolną łazienkę?
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Okna plastikowe Lublin to zdecydowanie lepszy wybór, niż inne podobne produkty w tej kategorii. Są one bardzo praktyczne i mogą przetrwać długi czas.
    okna plastikowe lublin

    OdpowiedzUsuń
  3. WIdzę, że zmiany idą do przodu. Naprawdę miło to widzieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie, czekam na efekt końcowy. Sam właśnie kończę stawianie ścian na parterze w moim domu i zastanawiam się czy nie wynająć wciągarki z https://www.arad.pl/wciagarki-linowe,g24.html do wnoszenia sprzętu i materiałów

    OdpowiedzUsuń
  5. Przerażające jest to jak wysokie, niespodziewane koszty mogą całkowicie wstrzymać budowę. Na prawdę trzeba brać na to poprawkę przy budowaniu swojego gniazdka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie się czyta Twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawym rozwiązaniem będzie również nowe osiedle Zielona Ostropa w Gliwicach

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie opisane postępy z prac na budowie

    OdpowiedzUsuń
  9. Budowa domu to ciężki kawałek chleba !

    OdpowiedzUsuń
  10. Za rok też mnie czeka z mężem budowa domu. Już się nie mogę doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluje, pięknie to się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja podczas budowy korzystałem z informacji i nowinek w prawie budowlanym.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  15. Fascynujący wpis jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  16. Czeka nas to w przyszłym roku.. w końcu!

    OdpowiedzUsuń